Regeneracja zacisków

Udaremnianie szybkości każdego urządzenia odbywa się na zasadzie przechwycenia całości czy też części energii ruchomej pojazdu oraz rozdzieleniu jej. Zjawisko fizyczne występuje to naturalnie dzięki przyrządom, znanymi jako hamulce. W dzisiejszych czasach na rynku dostępnych jest niezliczona liczba hamulców rowerowych, wśród których wyszczególnia się przeważnie cztery zestawy. Należą do nich: V-brake, hamulce tarczowe, szczękowe i adekwatnie niewykorzystywane już hamulce osiowe – oto regeneracja zacisków. Prócz głównych grup wolno także wyróżnić hamulce cierne. W instrumentach tego rodzaju hamowanie przekręcenie pedałów roweru do tyłu powoduje zatrzymanie pojazdu. Z reguły są instalowane w rowerach rehabilitacyjnych oraz dziecięcych, wyjątki stanowią rowery miejskie. Hamulce nie znajdują użycia, jeśli mamy zamiar poruszać się w trudniejszych warunkach, gdyż wiąże się to w głównej mierze z ciężkością roweru, co nie jest obliczone przy długich męczących trasach. Należałoby jednakże zastanowić się nad ergonomicznością pozostałych, o wiele bardziej wygodnych hamulców.

Starsze artykuły tematyczne: